U petak, 16.12.2016. godine u Istorijskom arhivu Grada Novog Sada održala se završna konferencija povodom projekta „Regionalni brend Bačke-faza II“. Na konferenciji pozdravni govor imao je direktor Regionalne razvojne agencije Bačka, Nemanja Starović, kao i rukovodilac projekta Ivana Pajić, koja je predstavila rezultate projekta. Na samom kraju konferencije, saradnik na projektu, Saša Ljubojević, (produkcija „Kontrast Media“) prezentovao je internet portal „Regionalnog brenda Bačke“.
Do sada imamo 36 dobitnika oznake Regionalnog brenda Bačke, radi se o oznaci koja označava one proizvode usluge i seoske manifestacije koje imaju izuzetno pozitivan uticaj na ruralni razvoj, odnosno razvoj seoskih sredina dodala koordinator projekta Ivana Pajić.
Oznaku Regionalni brend Bačke dodeljuje Regionalna razvojna agencija Bačka pod pokroviteljstvom Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija a u cilju afirmacije malih proizvođača hrane, pića i rukotvorina, pružalaca turističkih usluga i nevladinih organizacija iz seoskih sredina Bačke čiji proizvodi, usluge i aktivnosti doprinose razvoju seoske privrede i turizma.
Svi nosioci oznake Regionalnog brenda Bačke dobiće priliku, upravo realizacijom ovog projekta da prodaju svoje usluge i proizvode putem objedinjenog portala na lokaciji www.brendbacke.rs, koja je u izradi, i koja će nakon test faze od 1. januara biti u punoj funkciji, izjavio je direktor Regionalne razvojne agencije Bačka, Nemanja Starović.
Sama oznaka ima informativni karakter te kratkim tekstom koji je prati, upoznaje potrošače i turiste da upravo kupovinom označenog proizvoda/usluge mogu dati svoj doprinos razvoju ruralnog turizma i ekonomije bačkih sela. Reč je o proizvodima za čiju proizvodnju se koriste lokalni resursi, o proizvodima i uslugama koji su rezultat porodičnih napora i tradicionalnog načina proizvodnje, o seoskim manifestacijama koje čuvaju kulturno i gastronomsko obeležje naših predaka, te poseduju specifičnosti koji se retko mogu naći u drugim krajevima naše zemlje.
Razvojem internet portala u okviru projekta, malim proizvođačima i seosko-turističkim domaćinstvima omogućavamo da svoje proizvode i usluge plasiraju putem interneta i na taj način postanu lakše dostupni i vidljiviji za potrošače iz gradskih sredina.
U narednom periodu u planu je i III faza ovog projekta koja podrazumeva otvaranje specijalizovane prodavnice, u kojoj će se nuditi proizvodi sa oznakom Regionalni brend Bačke.